Forum CruelCrewClan Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Podstawowe komendy serwera i nietylko

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum CruelCrewClan Strona Główna » Wszystko o Q4 Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Podstawowe komendy serwera i nietylko
Autor Wiadomość
Ben
Moderator
Moderator



Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Lublin

Post Podstawowe komendy serwera i nietylko
si_fragLimit - Fraglimit
si_timeLimit - Limit czasu przeznaczony na grę (na jeden mecz, do zmiany mapy/rozpoczęcia od nowa). W minutach.
si_tourneyLimit - Ile razy ma być rozegrany mecz na jednej mapie, przed zmianą levelu.
si_captureLimit - Tak zwany capturelimit - ile razy trzeba przenieść flagę przeciwnika do swojej bazy, aby zakończyć i wygrać rozgrywkę.
si_gameType - Nazwa mówi sama za siebie, tryb gry. Do wyboru mamy singleplayer, DM (DeathMatch), Team DM (TDM, Team DeathMatch), CTF (Capture The Flag), Arena CTF, Tourney.
si_countDown - Odliczanie przed grą.
si_map - Dzięki tej komendzie możesz zmienić aktualnie graną na serwerze mapę.
si_maxPlayers - Maksymalna liczba graczy, jaka może wejść na serwer.
si_minPlayers - Minimalna, wymagana liczba grających aby rozpocząć mecz. Tylko jak si_warmup jest włączone.
si_name - Nazwa serwera - możesz ustawić jaką chcesz. Pod tą etykietą twój serwer będzie widziany z zewnątrz.
si_pure - Jeśli 1 - wszystkie dodatkowe, posiadane przez ciebie paki (skiny, modele, itd) po wejściu na serwer będą ignorowane. Wyjątek - jeśli te paki są nagrane na serwer.
si_shuffle - Zamienia miejscami teamy po jednej skończonej grze.
si_teamDamage - Team damage, możesz zranić członka własnej drużyny.
si_allowHitscanTint - Komenda konfiguruje możliwość używania różnych kolorów raila na serwerze (ui_hitscanTint). Jeśli 0 - kolor domyślny. 1 - Kolor ustawiony przez gracza działa tylko w deathmatch/tourney. Wartość 2 oznacza, że kolor raila ustawiony przez gracza - jest jednocześnie odbierany jako kolor promienia dla całej drużyny (team color). Jak ty masz np. czerwony - ty widzisz, że każdy z twojego teamu też ma czerwony.
si_allowVoting - Włączone umożliwia callvoty - głosowanie (na na przykład zmianę mapy, trybu gry, kicknięcie kogoś ... itd.)
si_autobalance - Automatycznie, po równo rozmieszcza graczy w teamach (w każdym teamie tyle samo osób).
si_usePass - Jeśli 1 - każdy chcący się dołączyć gracz musi podać hasło (określone komendą g_password)
si_useReady - Przed startem gry, każdy gracz musi być w 'trybie' ready.
si_version - Tylko do odczytu. Pokazuje wersje q4 na jakiej stoi serwer.
si_warmup - Pozwala włączyć tak zwaną rozgrzewkę, pare(naście) sekund przed grą, na przygotowanie się, pobieganie po mapie, etc.
si_weaponStay - Jeśli 1 - nie możesz podnieść broni jeśli już taką posiadasz (nie dodaje ci amunicji, nie zbierasz jej).
si_spectators - Pozwól spectować - jeśli 1. 0 zmusza wszystkich do gry.
si_entityFilter - Flitrowanie itemów dla danego trybu gry. Przydatne szczególnie w przypadku map umożliwających grę Tourney, ale i DM/TDM.
si_mapCycle - Za pomocą tego możesz ustawić maplistę. Wypisujesz mapy, każdą oddziel średnikiem.
si_idleServer - Klienci, gracze są nieaktywni (??) (game clients are idle); Sry, nie rozumiem znaczenia tej komendy.
si_numPlayers - ??
spawnserver - Uruchamia serwer.

g_password - Hasło, jakie musisz wpisać, chcąc połączyć się z prywatnym, 'zahasłowanym' serwerem
g_mapCycle - Dotyczy serwera MP. Dzięki temu możemy kontrolować maplistę na serwerze. Tu możemy tylko ustawić ścieżkę do tej maplisty (domyślnie q4base/mapcycle.scriptcfg).
g_armorProtectionMP - Ilość zdrowia w procentach jaką tracisz, gdy ktoś trafi cię, a ty masz armor.
g_voteFlags - Komenda dotyczy serwera, ustawiasz na co klienci podłączeni mogą głosować: 0 (+1) Restart 1 (+2) Timelimit 2 (+4) Fraglimit 3 (+8) Gametype 4 (+16) Kick player 5 (+32) Zmiana mapy 6 (+64) Spectators 7 (+128) Następna mapa
g_mp_gravity - Poprzednia komenda pozwalała konfigurować grawitację podczas gry SP - dzięki tej zaś możemy ustawić przyciąganie podczas gry multiplayer. Oczywiście wartość jest narzucana przez serwer (komenda serwera). Domyślnie 800.

Kołysanie się:
pm_bobroll - Kołysanie się gracza, celownika na boki.
pm_bobpitch - Kołysanie się góra-dół podczas gry gracz idzie.
pm_bobup - Eliminuje lekkie wstrząsy ekranu gdy gracz staje, rusza, itd.
pm_crouchbob - Pozwala wyłączyć/ ustawić zakres kołysania się modelu, który porusza się kucając.
pm_walkbob - Umożliwia konfigurację kołysania się modelu, gdy ten idzie wolno (bez _speed). 0 - pozwala wyłączyć kołysanie.
pm_walkspeed - Szybkość z jaką porusza się idący gracz (wyłączone _speed)

Prędkość movementu:
pm_speed - Domyślna prędkość poruszania się biegnącego (nie strafującego*, zwykłe poruszanie się, jak poprostu idziesz prosto) gracza. Domyślne 320. Odpowiednik g_speed z Quake3.
pm_crouchspeed - Prędkość, z jaką poruszasz się na kucka, z wciśniętym crouchem. Prościej mówiąc, prędkość czołgania się.
pm_crouchheight - Wysokość hitboxu modelu, podczas gdy gracz kuca.
pm_crouchrate - Szybkość przechodzenia z pozycji stojącej, do ukucnięcia.
pm_noclipspeed - Prędkość gracza, który 'pływa' sobie po mapce, po uruchomieniu cheatu noclip. Podczas gry zapewne zbędne, może jednak pomóc mapperom, którzy chcą szybciej przemieszczać się na wyżej wymienionym kodzie.
pm_specatespeed - Maksymalna prędkość, z jaką może 'latać' specator.

Wymiary gracza, hitbox:
pm_normalheight - Wysokość stojącego modelu (dotyczy hitboxu).
pm_normalviewheight - Wysokość położenia 'oczu' modelu. Z jakiej wysokości oglądasz grę...
pm_jumpheight - Maksymalna wysokość na jaką może skoczyć gracz. Domyślne 48 jednostek.
pm_minviewpitch - Dzięki tej komendzie możemy określić jak wysoko gracz może spojrzeć w górę...
pm_maxviewpitch - Określa jak nisko może pochylić się gracz.
pm_modelview - Zmienia położenie kamery.
pm_crouchviewheight - Dzięki temu nawet model, który po ukucnięciu ma wysokość 50u - może spojrzeć niżej. Określa wysokość 'oczu' modelu, który kuca.
pm_specatebbox - Wysokość specatora. Im niższa, w tym mniejsze zakamarki możesz wcisnąć się jako spect.
pm_deadviewheight - Wysokość 'oczu' sfragowanego gracza... Z jakiej wysokości ogląda on .. leżąc..
pm_deadheight - Wysokość hitboxu zabitego gracza

pm_stepsize - Maksymalna wartość ... Określa na jak wysoki stopień, schodek gracz może się wdrapać, wejść bez wciskania skoku. Domyślnie jest to 16.
pm_forcespecatormove - W dosłownym tłumaczeniu 'zmusza graczy do poruszania się jak specator'. Działa tylko na SP - pozwala 'latać' po mapce.
pm_stamina - długość czasu (w sekundach) przez jaki gracz może biec. (Dotyczy SP).
pm_staminarate - ??
pm_staminathreshold - Kiedy poziom staminy będzie poniżej określonego przez tę komendę, gracz nie będzie mógł biec (prędkość poruszania się zmniejszona do określonej przez pm_walkspeed, domyślnie 160)
pm_usecylinder - Trochę skomplikowane by wyjaśnić... Normalnie model traktowany jest podczas gry jako granastosłup - ma krawędzie, ściany - określoną wysokość, szerokość, długość. Po ustawieniu tej komendy na 1 - ten 'model' gracza będzie traktowany jako coś w stylu walca. Modyfikuje to zachowanie modelu postaci podczas zetknięciem się z np. rogiem ściany - gracz zatrzymać się, ześlizguje się, itd. Dotyczy tylko kolizji ze ścianami.
pm_air - Jak długo (w ms) gracz może wytrzymać 'bez powietrza' (pod wodą na przykład). Jak będzie dłużej - zacznie odbierać mu hp.

Mam nadzieje FreezQ, że przyda ci sie to troszke, jak znajde jeszcze cos ciekawego to dopisze tutaj :D


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:27, 24 Sty 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum CruelCrewClan Strona Główna » Wszystko o Q4 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin